woensdag 19 februari 2014

Strömpilen

Nadat ik klaar was met het labwerk voor vandaag ben ik met Roxan naar Strömpilen gewandeld. Strömpilen is een winkelcentrum aan de rivier Umeälven met allemaal leuke winkels EN een Systembolaget, de enige plek waar je drank (boven de 3%) kunt kopen. Het was ongeveer 40 minuutjes lopen (op ons tempo want we moesten de weg zoeken) en onderweg kwamen allemaal super leuke huisjes tegen.

In Umea zijn er maar 2 Systembolagets en ze gaan doordeweeks om 7 uur al dicht dus je moet goed plannen wanneer je erheen gaat. Omdat Roxan nog geen 20 jaar is, is ze buiten gebleven en moest ik alleen shoppen. Met geen enkel benul van wat ik eigenlijk in mijn karretje legde heb ik 12 blikken fruitcider (6 pp) gekocht voor omgerekend 20 euro. Best een koopje al zeg ik zelf?! :)

Naast Strömpilen zit een MAXI, een soort carrefour. Hier zijn we ook nog even wezen neuzen en hebben we heel veel leuke dingen gekocht voor op onze kamer die we nog nodig hadden. Ik heb een douchetrekkertje, prullenbak, verlengsnoer, gummy voor mijn fotomuur, opbergmandjes, sieradenopberghanger en Kinder-chocolaatjes gekocht. Natuurlijk moesten we ook nog even naar de H&M. Ik heb een leuk rood blousje gekocht met kant en een mooie perzik lipstick. Rox en ik hebben ook allebei een mooi klein oogschaduwpalletje gekocht. Uiteindelijk hadden we zoveel spullen dat we met de bus terug moesten haha. Een geslaagde dag!

En ohja, de zon scheen vandaag een beetje door de wolken heen. Dat is best bijzonder want in februari is en in Umea nog geen één uur zon geweest! (Het heeft zelfs in de krant gestaan haha)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten